Nova CEESG
Ingreso Mínimo Vital vs. Renda Básica Universal (RBU)
Nesta semana na que o goberno central vai explicitar os detalles sobre a implementación do Ingreso Mínimo Vital e a súa cobertura, desde o Ceesg queremos xerar debate, reflexión e diálogo sobre a Renda Básica Universal (RBU) como medida social que comezamos a reivindicar desde fai máis dun ano na Xornada ‘Renda Básica: o novo dereito social necesario’ (organizada en colaboración co Colectivo de Renda Básica da Coruña).
Para iso, durante esta semana, recuperaremos algunhas das conversas destas Xornadas sobre RBU relacionadas con diferentes ámbitos de intervención da Educación Social: xustiza social, feminismos, saúde mental, servizos públicos…
Compartiremos en redes sociais e na nosa web, actualizando diariamente.
Renda Básica e Xustiza Social.
Luns 25 de maio
Desde o Ceesg consideramos que Renda Básica incondicional faría á xente máis libre e liberaríanos ás profesionais da carga de decidir quen ten dereito á prestación e quen non.
Entrevista a Daniel Raventós sobre a necesidade de que exista unha maioría social a favor da Renda Básica, e que conte co apoio dos movementos sociais, partidos políticos e sindicatos.
Ver vídeo
Renda Básica e Feminismos.
Martes 26 de maio
Somos profesionais que pasamos o tempo fiando remendos, ante a situacións de emerxencia, cando o que tiñamos que estar facendo é fiando sinerxías coa comunidade e co resto de profesionais.
Nuria Alabao, Sarah Babiker Moreno e Leticia Castro Torres, educadora social, conversan sobre a imprescindible incorporación da perspectiva feminista.
Ver vídeo
Renda Básica e Dereitos Humanos.
Mércores 27 de maio
Desde o Ceesg consideramos que a Renda Básica Universal posibilita o desenvolvemento individual, familiar e colectivo, garante os dereitos humanos e subxectivos das persoas.
Carme Lizárraga Mollinedo, Thiago Santos Rocha e Belén Fernández Suárez conversan sobre a RBU como unha cuestión de Dereitos Humanos, que cobra relevancia xunto a outros dereitos básicos, como son a equidade e a xustiza social de cara ao benestar da comunidade.
Ver vídeo
Renda Básica e Servizos públicos.
Xoves 28 de maio
Desde a perspectiva da RBU, o noso labor como educadoras sociais, é a de repensar e reivindicar novos modelos de servizos sociais, que dean paso á análise e investigación dos contextos sociais e educativos nos que intervimos, coa finalidade de dinamizar, a través de equipos interdisciplinares, programas e proxectos de acompañamento, orientación, autonomía, protagonismo e horizontalidade que atendan as necesidades sociais, educativas, formativas e culturais da cidadanía.
Eva López Soto, Sergi Raventós Panyella e Julen Bollain Urbieta conversan sobre a vulnerabilidade como un problema estrutural, destacando os efectos
negativos desta situación na saúde integral das persoas, concretamente, na saúde mental.
Ver vídeo
Renda Básica e sostenibilidade ecolóxica.
Venres 29 de maio
Florent Marcellesi e Alberto Fraguas Herrero Florent amósannos a necesidade dun novo modelo socioeconómico e dentro dese desafío, un elemento fundamental é a Renda Básica. E unha aposta polo decrecemento, imprescindible en calquera modelo de refundación social e económica europea.
Ver vídeo
Renda Básica e Benestar Social.
Sábado 30 de maio
Koldobi Velasco e Duarte Crestar, do Colectivo pola Renda Básica de Compostela e educador social falan de procesos de empoderamento persoal e retecido comunitario.
Ver vídeo
Rematamos a semana adicada á RBU cunha enquisa realizada á poboación española durante este periodo de confinamento e co primeiro programa de radio de A Tribo, que achégannos as propostas de organizacións, profesionais dos servizos sociais e persoas en situación de pobreza sobre a Renda Básica, contando, entre outras coas voces de Eva López Soto, educadora social técnica de Servizos Sociais Comunitarios e do educador social e membro do Colectivo de Renda Básica da Coruña, Rodrigo Gil Cedillo.
Domingo 31 de maio

Quizais che interese
Outras novas

Está dispoñible o novo número da Revista RES, Revista de Educación Social: Número 36. Monográfico: Retos de la Educación Social en los próximos años.
ENLACE AO NÚMERO 36 DA REVISTA RES
ENLACE Á EDICIÓN EN PDF
“Este é un número de transición no que equipo que ata o de agora levou a edición maquetación, xestión, etc. da revista pasa a substitución e despídese de todas vós e todos vós.
En canto a contidos, achégase unha prospección dos retos da profesión e da Educación Social nos próximos anos, que realizaron Lourdes Menacho e Norma Gozálvez, que poderá actuar como referente da reflexión colectiva.
Na sección de miscelánea, atoparedes achegas moi interesantes nas que se nos achegan investigacións, reflexiones etc., sobre temas como participación e diversidade, unha revisión sobre como se contempla a cidadanía en libros de texto, a afectación da COVID19 en recursos de educación social, o traballo do duelo e a potenciación da autoestima, a necesaria presenza das educadoras e educadores sociais nos equipos de orientación do sistema escolar-educativo, redes e construción de identidade en mozas que viven en centros, dimensión ambiental e cultura de paz, teatro social e participación, a influencia da pandemia nas prácticas da docentes universitarios, a importancia dos rituais en xustiza xuvenil, unha comparativa entre as Misións Pedagóxicas e a Educación de rúa, en Zamora, o traballo en rede en equipos de infancia e adolescencia en risco social, etc…
E todo acompañado de interesantes recensións e noticias de actualidade.
Lectura para o verán e para coñecer e reflexionar sobre outras experiencias e miradas”.

Estas son as ofertas de emprego máis recentes publicadas na web do Ceesg:
- Téc. Orientación mulleres
- Responsable departamento orientación
- Animador/a sociocultural
- Educador/a social
- Educador/a social
- Auxiliar educativa/o
- Educador/a social
- Axente de Emprego e Desenvolvemento Local
- Monitores/as de tempo libre
- Animador/a sociocultural
- T. de educación familiar
- Animador/a sociocultural
- Educador/a social
- T. educador/a de intervención familiar
- Auxiliar educador/a
- Educador/a social
- T. de orientación laboral
- T. animación sociocultural
- Axente de emprego e desenvolvemento local
- Docente universidade
- Axente de emprego e desenvolvemento local
- Educador/a familiar - pedagogo
- Animador/a cultural coordinador/a
- Docente atención tecnolóxica
- T. dinamización cultural
- Orientador/a laboral
- Orientador/a laboral
- T. de orientación laboral
- Educador/a social
- Educador/a social
Se estás á procura de emprego, recorda visitar regularmente a nosa web para estar ao tanto de todas as novidades.

O Consejo General de Colegios de Educación Social e o Ceesg, xunto con colexios doutros territorios, iniciamos o reto de facer unha revisión e posible actualización do Código Deontolóxico da nosa profesión.
Convidámoste a que dediques uns minutos disfutar dos vídeos que está facendo o GHEE-CEESPV para coñecer os principios deontolóxicos xerais. O código deontolóxico é de gran relevancia para a praxe profesional, e con estes vídeos queremos animar á reflexión sobre o texto actual
Se tes interese en ter máis información, ou enviarnos achegas e propostas, ponte en contacto connosco a través de etica@ceesg.gal.
Proximamente iremos compartindo outros vídeos