Nova CEESG

Políticas culturais municipais, 40 anos despois

10 - 05 - 2022

Héctor Pose

Héctor Pose. Imaxe: La Voz de Galicia

Héctor Pose Porto é escritor e profesor na Facultade de Ciencias da Educación da Universidade da Coruña, así como reputado investigador no ámbito da acción cultural local, realidade que coñece ben polo seu labor académico e tamén por exercer de técnico municipal de Cultura e Educación durante máis dunha década.
Autor dun amplo número de artigos e participante en multitude de foros de ámbito galego, estatal e internacional, a súa visión do quefacer cultural, sobre todo dende a administración local, está firmemente asentada na dimensión socioeducativa da xestión cultural. Avogoso dunha política cultural que teña o desenvolvemento dos individuos e a sociedade como obxectivo principal, máis alá da mera conexión entre creador e consumidor de productos culturais, e das súas servidumes patrimoniais, económicas e politicas, defende a importancia da animación sociocultural e o desenvolvemento comunitario como metodoloxías substantivas, principais e irrenunciables da cultura pública local.
O pasado día 22 de abril participou no foro Políticas culturais municipais, 40 anos despois, organizado polo Consello da Cultura Galega (pode verse no enlace https://www.youtube.com/watch?v=1HMLnA043-c, entre os minutos 12:50 e 1:04:55). A súa contribución materialízase nun texto, que, o propio autor indica, “non foi pensado para ser publicado e si dramatizado oralmente. Insistíronme moito na duración da miña intervención, de aí que fose tan conciso. Non é doado, pois moitos outros aspectos merecerían ser falados, pero hai que optar”.
Polo interese da análise do profesor Pose, e a pesar do sintético da mesma, traémola á páxina do Ceesg ao cadrar a súa visión co modelo de xestión cultural que lle é propia á Educación Social, co convencemento de que a súa lectura aportará luz e valiosos elementos de reflexión sobre o traballo que desenvolvemos como xestores/as culturais.

Grupo de Traballo en Animación Sociocultural e Xestión Cultural

Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia

Quizais che interese

Outras novas

Novo número da Revista RES: Retos da Educación Social
Novo número da Revista RES: Retos da Educación Social

Está dispoñible o novo número da Revista RES, Revista de Educación Social: Número 36. Monográfico: Retos de la Educación Social en los próximos años.

ENLACE AO NÚMERO 36 DA REVISTA RES

ENLACE Á EDICIÓN EN PDF

“Este é un número de transición no que equipo que ata o de agora levou a edición maquetación, xestión, etc. da revista pasa a substitución e despídese de todas vós e todos vós.
En canto a contidos, achégase unha prospección dos retos da profesión e da Educación Social nos próximos anos, que realizaron Lourdes Menacho e Norma Gozálvez, que poderá actuar como referente da reflexión colectiva.
Na sección de miscelánea, atoparedes achegas moi interesantes nas que se nos achegan investigacións, reflexiones etc., sobre temas como participación e diversidade, unha revisión sobre como se contempla a cidadanía en libros de texto, a afectación da COVID19 en recursos de educación social, o traballo do duelo e a potenciación da autoestima, a necesaria presenza das educadoras e educadores sociais nos equipos de orientación do sistema escolar-educativo, redes e construción de identidade en mozas que viven en centros, dimensión ambiental e cultura de paz, teatro social e participación, a influencia da pandemia nas prácticas da docentes universitarios, a importancia dos rituais en xustiza xuvenil, unha comparativa entre as Misións Pedagóxicas e a Educación de rúa, en Zamora, o traballo en rede en equipos de infancia e adolescencia en risco social, etc…
E todo acompañado de interesantes recensións e noticias de actualidade.
Lectura para o verán e para coñecer e reflexionar sobre outras experiencias e miradas”.

Novas ofertas de emprego
Novas ofertas de emprego

Estas son as ofertas de emprego máis recentes publicadas na web do Ceesg:

  • Téc. Orientación mulleres
  • Responsable departamento orientación
  • Animador/a sociocultural
  • Educador/a social
  • Educador/a social
  • Auxiliar educativa/o
  • Educador/a social
  • Axente de Emprego e Desenvolvemento Local
  • Monitores/as de tempo libre
  • Animador/a sociocultural
  • T. de educación familiar
  • Animador/a sociocultural
  • Educador/a social
  • T. educador/a de intervención familiar
  • Auxiliar educador/a
  • Educador/a social
  • T. de orientación laboral
  • T. animación sociocultural
  • Axente de emprego e desenvolvemento local
  • Docente universidade
  • Axente de emprego e desenvolvemento local
  • Educador/a familiar - pedagogo
  • Animador/a cultural coordinador/a
  • Docente atención tecnolóxica
  • T. dinamización cultural
  • Orientador/a laboral
  • Orientador/a laboral
  • T. de orientación laboral
  • Educador/a social
  • Educador/a social

Se estás á procura de emprego, recorda visitar regularmente a nosa web para estar ao tanto de todas as novidades.

Coñecemos o código deontolóxico: Principio da acción socioeducativa
Coñecemos o código deontolóxico: Principio da acción socioeducativa

O Consejo General de Colegios de Educación Social e o Ceesg, xunto con colexios doutros territorios, iniciamos o reto de facer unha revisión e posible actualización do Código Deontolóxico da nosa profesión.
Convidámoste a que dediques uns minutos disfutar dos vídeos que está facendo o GHEE-CEESPV para coñecer os principios deontolóxicos xerais. O código deontolóxico é de gran relevancia para a praxe profesional, e con estes vídeos queremos animar á reflexión sobre o texto actual

Se tes interese en ter máis información, ou enviarnos achegas e propostas, ponte en contacto connosco a través de etica@ceesg.gal.

Proximamente iremos compartindo outros vídeos

Vídeo do principio deontolóxico 1: “Respecto aos Dereitos Humanos”

Vídeo do principio deontolóxico 2: “Respecto aos suxeitos da acción socioeducativa”

Vídeo do principio deontolóxico 3: “Xustiza Social”

Vídeo do principio deontolóxico 4: “Profesionalidade”

Vídeo do principio deontolóxico 5: “Acción socioeducativa”