ACTUALIDADE

Comunicado do Grupo de Estudos e Intervencións Xeragóxicas do Ceesg:
No devir dos últimos días, sexa cal sexa a fonte de información, as persoas maiores sitúanse baixo o foco. Isto débese a que é este o colectivo máis vulnerable e afectado polas consecuencias do coronavirus. Arrastrando, consigo, unha triste e desoladora realidade na que debemos centrar todos os nosos esforzos e por suposto, tamén, os nosos recursos.
A Educación Social galega, como non podería ser doutro xeito, súmase ao recoñecemento de todas aquelas e aqueles profesionais que, por mor da súa responsabilidade laboral, non poden quedar na casa e saen día tras día a desempeñar as tarefas que lle corresponden, coidando así daqueles/as que no seu momento xa coidaron de nós.
Dende o GEIX, somos conscientes da realidade que están a vivir as persoas maiores nestes momentos e queremos trasladar, tanto ás profesionais como usuarias, o noso máis sincero apoio nestes momentos que nos está tocando vivir. A desatención por falta de recursos, a urxencia de respectar protocolos pouco viables, a necesidade de ofrecer ás familias unha atención de calidade ás súas demandas… Son algunhas das situacións que nos xeran, día tras día, angustia e desesperación.
Para todas e todos: moita forza.
Podemos dicir, de xeito concreto, que a terceira idade en contexto institucional, é un colectivo, se cabe, aínda máis especial. Convivir cun grupo de iguais nun centro ou residencia, acostumarte ao desenvolvemento de certas rutinas diarias, ser atendido/a por profesionais altamente formados/as e de confianza, a proximidade, a calidez… o bo trato e a atención centrada nas persoas é algo que estamos vendo alterado hoxe en día.
Neste senso, dende o GEIX, condenamos calquera situación que dificulte ou impida o pleno desenvolvemento das funcións de Educadores e Educadoras Sociais, así coma o resto de profesionais sociosanitarias, no ámbito de Persoas Maiores con garantías de calidade.
É o momento de devolver aos nosos/nosas maiores todo canto nos aportan e aportaron no seu día. E tempo de estar á altura, de traballar xuntos/as e esixir melloras, de garantir uns coidados de calidade. É tempo de seguir na loita. É tempo de Educación Social.

Comunicado conxunto de colexios profesionais, sindicatos e entidades non lucrativas que xestionan fogares, residencias e centros de protección de menores, reclaman maior atención ante o risco de colapso polo efecto do COVID-19.

As e os profesionais da Educación social exercemos en condicións moitas veces precarias, alternando quendas, sen medidas de conciliación, entornos de perigosidade e toxicidade. Somos invisibles para as Administracións e sen embargo estamos sempre aí. Axudando a quen nos necesita.
Nestes días, o Consello Xeral de Colexios de Educadoras e Educadores Sociais pon en marcha unha campaña en redes sociais para facer máis visible a nosa profesión #LaEducaciónSocialesNECESARIA
Ver información das publicacións realizadas ata este momento

O Ceesg, como corporación de dereito público con responsabilidade social, está ao servizo da sociedade galega no seu conxunto, e moi especialmente das persoas e colectivos cos que traballan as educadoras e educadores sociais.
Ante os acontecementos actuais, para afrontar a situación social e sanitaria producida polo COVID-19 e o estado de alarma aprobado polo Consello de Ministros, RD 463/2020, de 14 de marzo, e o seu impacto na vida das persoas, desde o Ceesg, vémonos na obriga, máis que nunca, como profesionais da Educación Social de actuar desde o compromiso e de acordo cos principios deontolóxicos da profesión.
Son moitas as educadoras e educadores sociais que seguen atendendo e intervindo acompañando á cidadanía nos Centros de maiores, centros de día, centros de infancia, adolescencia e xuventude, fogares de crianzas baixo tutela, espazos de igualdade e atención da violencia de xénero, centros de rehabilitación psicosocial, Centros de atención a drogodependencias, centros socioeducativos de atención a persoas con diversidade funcional, etc.
Desde o Ceesg queremos agradecer o seu traballo e, ao mesmo tempo, comunicamos que imos poñer en marcha, con carácter urxente, unha bolsa de emprego para atender de xeito adecuado calquera posible demanda urxente de profesionais por parte das entidades que seguen a traballar coa cidadanía. Deste xeito, contribuímos a dar resposta ás necesidades sociais de forma xusta, digna, profesional e de calidade.
As persoas colexiadas que queiran formar parte desta bolsa, deben enviar o formulario acompañado do currículo plenamente actualizado a servizos.colexiais@ceesg.gal.
A bolsa queda aberta de xeito permanente mentres que, a criterio do Ceesg, se considere que pode existir demanda deste servizo por mor da emerxencia sanitaria. No caso de que algunha entidade o solicite, facilitaránselle os datos recabados ata o momento en que esta formule a solicitude.
Descargar formulario (acompañar do CV)
Lembra que:
- Estamos ante un asunto de responsabilidade individual e colectiva baseado no interese xeral que todas e todos debemos asumir.
- As/os profesionais deben achegar os seus coñecementos, competencias e habilidades para afrontar o curso desta pandemia, optimizando os recursos, medios e actuacións con criterios profesionais que deberán ser aplicados no marco das normas, os protocolos e a deontoloxía profesional.
- Máis que nunca debemos pensar nos demais e coidar de nós mesmas e das persoas ao noso arredor, atendendo ás pautas dadas polas e polos profesionais e ao respecto cara os demais, dado que canto fagamos nestas circunstancias repercutirá no conxunto da cidadanía.

A Valedoría do Pobo, en colaboración coa Universidade de Santiago de Compostela, Universidade da Coruña e a Universidade de Vigo, convoca a primeira edición dos premios Valedora do Pobo aos mellores traballos fin de grao(TGF) e traballos fin de máster(TFM) en materia de igualdade e dereitos das mulleres.
Os traballos presentados deben terse realizado nos cursos académicos 2016-2020, ser orixinais e non ter sido publicados nin premiados premiamente.

O pasado 14 de marzo publicouse o Real Decreto 463/2020 que declara o estado de alarma, que recolle una serie de medidas extraordinarias para mitigar o impacto sanitario, social e económico da crise sanitaria, que xa se viñeron revisando e adaptando nestes días. Podes consultar aquí o texto coas medidas actualizadas:
Real Decreto Ley de Medidas Urgentes COVID-19
Así mesmo, este mércores a Xefatura de Estado ven de publicar o Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urxentes extraordinarias para facer frente ao impacto económico e social do COVID-19 que contempla, entre outras, Medidas de apoio a traballadorxs, familias e colectivos vulnerables no seu Capítulo I.
Podes consultar nos seguintes enlaces outra información de interés:
Comunicado CGCEES sobre el COVID-19
Documentación Técnica Coronavirus
Algúns aspectos que debemos coñecer:
Aspectos fiscais:
A Axencia Tributaria comunica que as súas oficinas “estarán temporalmente pechadas para atención presencial debido ao estado de alarma declarado mediante RD 463/2020, cuxa Disposición Adicional Terceira establece a suspensión de prazos”.
Os prazos nos procedementos tributarios van ser ampliados mediante a tramitación dunha norma legal tributaria inminente. En tanto se aproba o cambio normativo, non considerará incumprido o prazo a quen teña algún trámite pendente e, en caso de ter unha cita pendente poderase obter máis adiante unha nova.
Recomendámosche que revises as novas ao respecto na súa web: https://www.agenciatributaria.es/
Aspectos relativos á orde xurisdicional social:
As empresas poderán adoptar medidas organizativas ou preventivas de maneira temporal, que poidan evitar o contacto social sen necesidade de paralizar a súa actividade.
O teletraballo establécese como unha medida organizativa temporal que implica a prestación de servizos fóra do centro de traballo habitual e que podería adoptarse por acordo colectivo ou individual, con carácter excepcional, para o desenvolvemento de tarefas imprescindibles que non poidan desenvolverse no centro físico habitual, unha vez xa se estableceron as precaucións necesarias de tipo sanitario e preventivo.
Se a empresa vise na necesidade de suspender a actividade de maneira total ou parcial, poderá facelo conforme aos mecanismos previstos na normativa laboral vixente e polas causas contempladas na mesma. Neste sentido, os Expedientes de Regulación de Emprego convertéronse nun concepto de crecente interese.
No recente Real Decreto Ley 8/2020 publicado hoxe 18 de marzo, recolle no seu Capítulo II Medidas de Flexibilización dos mecanismos de axuste temporal de atividade para evitar despidos.
Un Expediente de Regulación Temporal de Emprego é un mecanismo legal polo que as empresas poden suspender contratos de traballo ou reducir xornadas de maneira temporal, cando atravesen por dificultades técnicas, organizativas que poñan en risco a continuidade da compañía.
As diferenzas cos Expedientes de Regulación de Emprego (ERE) son as seguintes:
- Un ERTE é temporal, o traballador volve tras un período de tempo á empresa, mentres que nun ERE o despedimento é definitivo.
- Nun ERTE non se ten en conta o nº de traballadores da empresa, mentres que nun ERE si.
- No ERTE o empregado non cobra ningunha indemnización (se teñen dereito cobrarían o paro nese período), e no ERE os empregados cobran como mínimo 20 días de salario por ano de servizo.
- Por causas de forza maior, a empresa pode solicitar ás consellerías de traballo que decidan aplicar un ERTE nun prazo máximo de 5 días. E a duración non está establecida en ningunha norma, determínase entre a empresa e os representantes dos traballadores ou, na súa falta, pódeo determinar a autoridade laboral.
- Iníciase mediante solicitude á autoridade laboral (neste caso que xustifiquen a causa de FORZA MAIOR) e debe comunicarse fidedignamente e de maneira simultánea á solicitude, aos traballadores ou aos seus representantes se os hai.
Ámbito financeiro:
Establécense as seguintes medidas:
- Liña de financiamento específico a través do Instituto de Crédito Oficial por importe de 400 millóns de euros para atender as necesidades de liquidez das empresas e traballadoras/ses autónomas/os do sector turístico, así como das actividades relacionadas que se estean vendo afectadas pola actual situación.
- Aprazamento extraordinario do calendario de reembolso, nos préstamos concedidos pola Secretaría Xeral de Industria e Peme, atendendo á casuística recollida no Real Decreto Ley que declara o Estado de Alarma.
- Outra cuestión que recolle o recente Real Decreto Lei 8/2020 do 17 de Marzo , no seu artigo 29 é a axuda ás empresas mediante préstamos bancarios avalados polo Estado, para atender entre outras da xestión de facturas, necesidade de circulante, vencementos de obrigacións financeiras ou tributarias ou outras necesidades de liquidez.
Suspensión das actuacións xudiciais e dos prazos procesuais:
A Comisión Permanente do Consello Xeral do Poder Xudicial (CGPJ) acordou a suspensión en todo o territorio nacional das actuacións xudiciais programadas e dos prazos procesuais, manténdose os servizos esenciais da Administración de Xustiza, garantindo determinadas actuacións, que foron acordadas polo CGPJ, o Ministerio de Xustiza e a Fiscalía Xeral do Estado.
Neste mesmo sentido, pronunciouse a Secretaría Xeral para a Innovación e Calidade do Servizo Público de Xustiza, indicando que a Disposición Adicional Cuarta do RD 463/2020, do 14 de marzo, relativa á suspensión, prescrición e caducidade dos prazos, enténdese plenamente aplicable aos Rexistros da Propiedade, Mercantís e Bens Mobles.
Servizo de atención ao cidadán por parte do Ministerio de Xustiza
Limítase o acceso de profesionais e cidadáns ás sedes xudiciais salvo para aqueles trámites imprescindibles e inaprazables.
Calquera outra xestión deberá realizarse vía LexNET ou por vía electrónica ou telefónica.
Podedes consultar os servizos esenciais para garantir a actividade xudicial (acordados polo Ministerio de Xustiza, o Consello Xeral do Poder Xudicial e a Fiscalía Xeral do Estado) picando aquí.