Mestrado para a Educación Social
Mestrado para a Educación Social

A Facultade de Ciencias da Educación, da Universidade da Coruña, está a deseñar un Mestrado oficial de carácter mixto (profesionalizante e de investigación) que especialice na facilitación de procesos participativos, competencia esencial no exercicio profesional da Educación Social crítica, inclusiva e transformadora.

Tras organizar varios grupos de discusión (nos que teñen participado representantes do Ceesg e dos seus grupos de taballo), precisan agora coñecer o interese e valoración deste Mestrado por parte das/os profesionais e alumnado dos últimos cursos. Para isto, solicitan ás educadoras/es sociais que respondamos a un cuestionario que pode achegarlles esta información.

Acceder á enquisa

(na presentación explican o obxectivo que se persegue entre outras cuestións)

Responder o cuestionario leva como moito 10 minutos.

Formación con desconto: Orientación laboral
Formación con desconto: Orientación laboral

O Colegio de Ciencias Políticas y Sociología de Andalucía organiza un curso de Orientación Laboral que se levará a cabo de xeito telemático cunha duración de 30 horas.

O Curso comeza o día 1 de xuño pero hai posibilidade de inscribirse ata o día 15.

A organización bonifica este curso reducindo o importe da matrícula nun 40% ao público en xeral e un 60% a persoas colexiadas.

Quen desexe facer a inscrición con este prezo reducido, debe contactar no correo colegio@colpolsoc-andalucia.org achegando un certificado dixitalizado que acredite a súa colexiación.

Información detallada do curso


O Ceesg non organiza nin patrocina esta actividade, nin se fai responsable do seu contido nin das condicións de contratación, que serán directamente coa empresa ofertante.

Presentación da campaña ‘Nin Risga, nin Ingreso Mínimo Vital, Renda Básica XA!’
Presentación da campaña ‘Nin Risga, nin Ingreso Mínimo Vital, Renda Básica XA!’

Ante a proximidade das eleccións galegas os colectivos asinantes da campaña ‘Nin risga nin ingreso mínimo vital, renda básica XA’ presentarán en roldas de prensa simultáneas na Coruña, Vigo e Santiago de Compostela o martes 23 de xuño as súas propostas para que a renda básica serva de base a unhas novas políticas sociais.

  • En Compostela: ás 11:00 h en San Caetano, enfronte da Estación de Autobuses.
  • En Vigo: ás 11:00 h diante do Edificio Administrativo da Xunta, na Rúa Concepción Arenal nº 8.
  • En A Coruña: ás 11:00 h diante das Oficinas da Xunta na Praza Pontevedra nº 22.

Consideramos que o estado de alarma deixou en evidencia a inacción da Xunta, algo que por desgraza viñamos padecendo de antes e agora quedou ao descuberto. A desescalada acelérase e a máquina das eleccións ponse en marcha como si nada tivera pasado nestes meses.

As políticas galegas que se puxeron en marcha neste tempo son minúsculas ante a magnitude da crise sanitaria, económica e social que estamos a vivir. Queda claro que non todas as vidas importan.

Ante esta situación presentamos as nosas proposta en catro aspectos que cómpre mellorar con urxencia:- Renda Básica fronte a RISGA ou Ingreso Mínimo Vital…

  • Dereito a vivenda.
  • Dereitos da Poboación migrante.
  • Dereitos das Persoas Maiores

Rematando esixindo que o vindeiro goberno da Xunta, asuma a proposta dunha RENDA BÁSICA suficiente, incondicional, universal e incorporada como pleno dereito da cidadanía, como base dunha nova política social, que xire entorno ao conxunto de necesidades das persoas e que teña en conta ao conxunto da cidadanía nas súas diversidades.

Os colectvos asinantes da Campaña son: Foro Galego de Inmigración, Oficina Dereitos Sociais de Coia, Colectivos pola Renda Básica Universal de Compostela, Betanzos e A Coruña, Boa Vida, SOS Racismo Galicia, ONGD Viraventos, Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia, Coordinación Baladre contra a precariedade, o empobrecemento e a exclusión social, Coordinadora de Crentes Galeg@s, Asociación Fuco Buxán, Vangarda Obreira da Coruña.

Comunicado: A Educación Social xa está presente
Comunicado: A Educación Social xa está presente

Comunicado do Ceesg en relación a Lei orgánica de protección integral á infancia e adolescencia fronte a violencia.

A EDUCACIÓN SOCIAL XA ESTÁ PRESENTE.

Estamos presentes na vida de nenas e nenos e de familias en accións grupais e individuais dende a súa infancia.

Estamos presentes ó carón das familias nos acompañamentos socioeducativos que se realizan para favorecer apoios reais.

Estamos presentes sendo referentes reais ó longo da vida de moitas crianzas, nos centros escolares e centros de protección, a través dos servizos sociais comunitarios, permitíndonos acompañala, favorecendo factores de protección que rebaixen a vulnerabilidade que, en ocasións, acompaña ás persoas dende o comezo da súa vida.

A Lei orgánica de protección integral á infancia e adolescencia fronte a violencia debe asegurar a formación necesaria das profesionais que acompañamos a nenas, nenos e familias e debe asegurar a intervención dende a prevención, como proposta da Educación Social.

Nomear novas figuras profesionais inexistentes non fai máis que diluír responsabilidades; a Educación Social non quere eludir as responsabilidades que supón dar a man durante anos ás persoas que o precisan.

Dende hai anos a Educación Social está presente na escola realizando accións educativas de xeito individual ou grupal por varias vías:

  • A través dos Servizos Sociais Comunitarios. En Galicia a figura da Educación Social remóntase ós anos 80 coa incorporación dos programas de Educación Familiar nos que a Educación Social a través do acompañamento socioeducativo como base da intervención funciona de apoio ás familias e especialmente a nenos e nenas.
  • A través da contratación externa por parte dos Concellos, das ANPAS e dos propios centros educativos, que sempre depositaron a súa confianza na nosa figura profesional para levar a cabo programas socioeducativos de prevención, e sensibilización en diversos ámbitos.
  • Coa incorporación da Educación Social de xeito normalizado no sistema educativo a través da contratación directa por parte das administracións autonómicas, como nos casos de comunidades como Estremadura, Castela A Mancha, Andalucía e Canarias.

É necesario evitar que os cambios que a lei propón se convertan en postos baleiros de contido con profesionais sen experiencia no sector e que non sirvan como figuras de referencia reais. Se o que se busca é a protección eficaz e de calidade debemos atender a figuras profesionais cunha formación que teña unha base pedagóxica e manexe as ferramentas da intervención socioeducativa directa con nenos e nenas e coas familias. A Educación Social é a resposta idónea para completar a atención integral dos centros educativos, entendidos como espazos de aprendizaxe, socialización, convivencia e protección social.

Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia
O CGCEES solicitará que non se usurpen as funcións de Educador/a Social coa Lei Rhodes
O CGCEES solicitará que non se usurpen as funcións de Educador/a Social coa Lei Rhodes

Á vista do proxecto da ‘Ley de Protección a la Infancia y la Adolescencia frente a la Violencia’, o CGCEES solicitará que as funcións das educadoras/es sociais non sexan usurpadas, xa que a figura de coordinador/a de benestar e protección definido nesta norma é claramente o de educador/a social. O Consello insta ademais á inclusión de educadoras y educadores sociais en todos os centros educativos.

Para saber máis sobre esta proposta:

Ver comunicado do CGCEES.

Investigación sobre conciliación e lecer nas familias con fillos e fillas en ed. primaria
Investigación sobre conciliación e lecer nas familias con fillos e fillas en ed. primaria

Compartimos o cuestionario que o grupo SEPA-interea está usando para a recollida de datos sobre conciliación e lecer nas familias con fillas e fillos en Educación Primaria durante o confinamiento. Isto serviralles para facer propostas para o vindeiro curso escolar.
Animamos a cubrilo ás persoas que teñades fillas/os escolarizados en Educación Primaria.

Ir ao cuestionario.